Mijn KOVON KOVON Communities

Uitreiking van het MQM certificaat aan Bouwservice van Woonbedrijf SWS.HhvL.

Een bijzondere locatie

De zaal bij Piet Hein Eek, onderdeel van een gerenoveerd voormalig complex van Philips in de wijk Strijp, liep snel vol. Veel comakers van Bouwservice hadden aan de uitnodiging van Bouwservice van het Woonbedrijf om de uitreiking van het MQM certificaat bij te wonen gehoor gegeven. De sfeer was goed en het gehoor aandachtig.

Een aandachtig gehoor in de volle zaal


Een bijzondere aanleiding

“Woonbedrijf is van Wonen”.

“Wonen is van onze klant en we treffen onze klant in de buurt”.

Anton Huiskamp van KOVON, het kenniscentrum voor onderhoudsvraagstukken van woningcorporaties, onderhoudsbedrijven en comakers op strategisch, tactisch en operationeel niveau memoreerde deze uitgangspunten van het Woonbedrijf, sloot daar wat betreft KOVON bij aan en stelde:

KOVON is van MQM, van kwaliteit, van organisatieadvies en -ontwikkeling en van benchmarken.

Hij memoreerde dat Bouwservice in 2007 voor het eerst het MQM OHSB certificaat behaalde. Dit certificaat was drie jaar geldig. Eind 2010 heeft Bouwservice het MQM certificaat opnieuw behaald. Hij complimenteerde Rene Span, de vertrekkende manager, Erik van Dommelen, Bas de Loo en de andere betrokkenen met het behaalde resultaat.

De vertrekkende manager van Bouwservice

 

Een bijzonder certificaat

MQM (Maintenance Quality Management) is gebaseerd op het INK model en is speciaal ontwikkeld voor woningcorporaties (MQM Opdrachtgever), onderhoudsafdelingen c.q. – bedrijven van woningcorporaties (MQM OHSB) en comakers (MQM UDO).

MQM stond centraal

Bij Bouwservice is MQM geïntegreerd in de bedrijfsvoering. Op die manier komen de effecten van MQM het beste tot hun recht:
– MQM draagt bij aan klanttevredenheid van de bewoners door accurate dienstverlening, goede service en transparantie.
– MQM is van belang voor corporaties en onderhoudsafdelingen/ – bedrijven door verbetering van de bedrijfsvoering, lagere kosten, hogere klanttevredenheid, samenwerkingsgerichtheid en inzicht op basis van cijfers.
– MQM heeft betekenis voor medewerkers: Ze worden betrokken bij het bedrijf, beoordeeld op basis van cijfers en zien resultaten van hun werk.
– Voor comakers kan MQM bijdragen aan verbetering van de bedrijfsvoering, goede samenwerking met de opdrachtgever zoals in casu Bouwservice en continuiteit.

MQM kan daarnaast in het algemeen ook een impuls geven voor en bijdragen aan ketensamenwerking. Als de comakers van Bouwservice ertoe overgaan het speciaal voor comakers ontwikkelde MQM te gaan behalen, te weten MQM UDO, kan dat bijdragen aan (verdere) groei in de samenwerking met Bouwservice.

Vervolgens ging Huiskamp over tot uitreiking van het MQM certificaat aan Bas de Loo, de vertegenwoordiger van Bouwservice.

Een trotse Bas de Loo van het Bedrijfsbureau van Bouwservice met het MQM certificaat